К основному контенту

E-ITSPEA 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

 Mis on kasutatavus?

Kui tõlgite ingliskeelse sõna "kasutatavus", saate fraasi "kasutatavus ja kasutusmugavus". Seda kasutatakse sageli Interneti-ressurssidest rääkimisel, vastavalt kasutatavusest - konkreetse saidi kasutamise mugavusest võrgus. See kontseptsioon hõlmab veebiressursi kiirust, seda, kui selge on selle kujundus, kuidas saidi elemendid asuvad ja palju muud.



Miks on kasutatavus nii oluline?

Kui saiti on keeruline kasutada, sulgeb külastaja selle. Kui avaleht ei vasta küsimustele "mida siin täpselt pakutakse?" ja "kas see näeb välja nagu ma otsisin?", siis sulgeb kasutaja ka saidi.Külastaja ei püüa kunagi liidest aru saada. Naabrite vahelehtedel on tal juba avatud palju sama teema saite.

Nagu näitavad kaasaegsed uuringud, on veebisaitide kehv kasutatavus ettevõtetele kahjum. Veebipoed kaotavad 50% oma klientidest lihtsalt seetõttu, et nad ei leia vajalikku toodet. Ligikaudu 40% kasutajatest ei naase saidile, millel on halbu kogemusi. Seetõttu peaksid projekti kasutatavuse eest hoolitsema kõik, kes soovivad oma Interneti-ressursil kaupu või teenuseid müüa ja kellel on suur konversioon.

Pea lihtsalt meeles üks lihtne reegel - e-kaubanduse esimene reegel: kui kasutaja ei leia toodet, ei saa ta seda osta.



Amazon.com on suurepärane näide taskukohasest veebisaidist.

  • Sait on optimeeritud nii arvutite kui ka mobiilseadmete jaoks.
  • Paigutus on paindlik ja kohandub automaatselt erinevate ekraanisuurustega.
  • Seal on puhta liidese, vähem teavet ja selge sisuhierarhiaga mobiilirakendus. See mobiiliversioon töötab suurepäraselt ka aeglase Interneti-ühenduse korral.


Bella De Soto veebisait on üks halvemaid näiteid

Seda saiti külastades tekib tunne, et selle loojad soovisid kogu teabe ühele lehele mahutada. Avaleht sisaldab mitte ainult palju, vaid tohutul hulgal sisu ja madala kvaliteediga pilte. Normaalsel inimesel pole sellest tõenäoliselt soovi kohapeal püsida, pigem võib pea ringi käia. Lisaks on leht liiga lai ja pikk, isegi vähendades seda 20% -ni, ei näe te täielikku pilti ja vajaliku teabe leidmiseks peate kerima mitte ainult üles ja alla, vaid ka horisontaalselt ja vertikaalselt.


Lingid:

https://www.burtsystem.com/services/usability-design/

https://qwintry.com/ru/articles/amazon

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

 Eesti infoühiskonna arengukava 2020 analüüs.  Sissejuhatus: Eesti on väga arenenud riik, võrreldes teiste maailmaga ja Eesti suurusega. Me ei saa ette kujutada igapäevaast elu ilma nn "info- ja kommunikatsioontehnoloogiase"-ta.  See näitab nii meie arendust kui ka meie sõltuvust nendest.  2012.-2013. a Eesti loodi infoühiskonna arengukava. Praegu tahan natuke analüseerida, mis mu arvates oli realiseeritud kõige rohkem ja mis- kõige vähem. Olen poolt: Kõigepealt, olen nõus, et infotehnoloogiad muutuvad inimeste elu paremaks. Meil on kergem taoleda tervishoid ja sotisaalteenuseid, sest meil on ID-kaarte süsteem. ID- kaart on üldiselt mugav asi. Me võime võta seda juhiloa, passi ja teise dokumente asemel. Ütle mulle, kas mugavam kaasa võtta ainult üks kaart või kogu rahakotti? Veel võin lisada, et infotehnoloogia arendusega muutus olukord tööturul. Olid loodud palju töökohti ja kui me teame see on suur probleem Eestis.  Aga on ka vastuargumentid...: Teiseltpoolt võin öelda, et
Internetis kõike teie kohta. Kaasaegses maailmas mängib olulist rolli isikuandmete kaitse. Mõnikord me isegi ei tea, kui haavatavad me oleme. Sotsiaalvõrgustikes tutvustatakse eriteenuseid Inimest, kes avas esmakordselt tutvumissaidi või suhtlusvõrgustiku lehed, šokeerib lihtsalt privaatse teabe hulk, mida inimesed enda kohta vabatahtlikult avaldavad. Sotsiaalvõrgustikud on luureagentuuridele tõeline õnnistus. Nagu ajakirjale New Scientist teada sai, arendavad Ameerika luureagentuurid seda teemat juba tõsiselt. Selle valdkonna teadusuuringuid rahastab USA riikliku julgeoleku agentuur. Uurimistöö toimub massiivse automaatse erateabe kogumise valdkonnas, mille inimesed avaldavad oma lehtedel sotsiaalvõrgustikes. Samal ajal otsitakse võimalusi nn "Semantilise võrgustiku" tehnoloogiate kasutamiseks, et integreerida sotsiaalvõrgustike teave andmebaasi, mis sisaldab teavet pangakontode (sealhulgas kontode liikumise) kohta, teavet kinnisvara omamise kohta. Sama süsteem võib integree
Litsensid. Litsents- tarbija vabadus saadud toodet (tarkvarat) hallata. proprietary Tarkvarat litsenside põhjal on võimalik jagada kaheks osaks- "proprietary "  tarkvaraks ja "vaba" tarkvaraks.  Vaba tarkvara Vaba tarkvara on tarkvara, mida eristab kasutajatele antud väga laiad õigused. Vaba tarkvara pooldajad saavad reeglina seda tasuta kasutada piiramatu aja jooksul, samuti seda mis tahes viisil levitada ja selle lähtekoodi muuta (täiustada). Tasuta tarkvara jaoks luuakse autorite ja kasutajate õiguste ja kohustuste reguleerimiseks spetsiaalsed litsentsid. GNU üldine avalik litsents on üldine avalik litsents, mida kasutatakse paljude vaba tarkvara jaoks. Vabal ja vabal tarkvaral (vabavaral) on mitmeid olulisi erinevusi. Muidugi on neil kahel tarkvaraliigil üks ühine joon - kasutamise eest tasumise puudumine, kuid sageli pole Freeware litsentsi alusel kasutajatel õigust programme levitada, neid annetada, kopeerida, modifitseerida (täiustada), anda teistele õigus ne